Blog

Skuteczny trening na rzeźbę

Dużo osób uczęszczających na siłownię ciągle realizuje trening na masę. Jest to karygodny błąd, ponieważ jego konsekwentna realizacja powoduje składanie się tłuszczu. Efektem tego jest nie wyłącznie pogorszenie wyglądu, ale także stanu zdrowia. Zatem warto rozważyć realizację planu na rzeźbę po długiej pracy nad budową mięśni. Tegoż typu trening powinien trwać od 2 do 3 miesięcy. Jego zasadą jest ćwiczenie z niższymi obciążeniami, jednakże ze zwiększoną częstotliwością. Dlatego organizm spala większą dawkę kalorii, a mięśnie zostają dużo lepiej dotlenione. Właściwe dotlenienie mięśni to zagadnienie pomijane nawet poprzez zawodników o ogromnym stażu, a przecież dotlenione mięśnie nie jedynie są o wiele bardziej efektywne, ale też ich kształt jest wyjątkowo atrakcyjny. Jeśli dotychczas robiłeś tylko i wyłącznie masę to ćwiczenia na rzeźbę może Cię demotywować, ze względu na spadek wagi, ale uwierz należałoby się przełamać. Konieczna jest dodatkowo korekta diety. Należy zmniejszyć ilość zjadanych kalorii, zwłaszcza w formie węglowodanów a także tłuszczu. Ażeby zwiększyć efektywność treningu, należałoby łączyć go z aerobami. Może być to jazda na rowerze, a choćby ćwiczenie na skakance. Wszak tempo ćwiczeń należałoby dostosować w ten sposób, by tętno nie przekraczało 130 uderzeń serca na minutę a także by nie pojawiał się efekt zadyszki. Należy mieć na uwadze, że nie jest to trening kondycyjny. Osoby posiadające poważny kłopot z utratą tkanki tłuszczowej mogą wesprzeć się spalaczami tłuszczu, ale ich wyboru należy wykonywać precyzyjnie a także pamiętać o skutkach ubocznych ich brania.