Blog

Skuteczne ćwiczenia trening na rzeźbę

Osoby początkujące w świecie kulturystycznym nie do końca zwykle wiedzą, które ćwiczenia na rzeźbę wykonywać. Okazuje się, że nie jest to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim jednak trzeba zdecydować się na rodzaj ćwiczeń, aby móc go potem swobodnie modyfikować. Dla sporej grupy osób najlepszą formą jest skuteczny trening fbw, czyli zwyczajnie ćwiczenie wszystkich partii ciała. Oparty jest on na ćwiczeniu wszystkich najistotniejszych partii ciała, zarówno więc mięśni wielkich, jak i też mięśni małych. Należy pamiętać jednak, że prawidłowy trening to taki, podczas którego najpierw ćwiczy się duże partie mięśniowe, a więc plecy, pośladki i nogi, a dopiero w drugiej kolejności mniejsze mięśnie, na przykład triceps i biceps. Stosując taką kolejność, można być pewnym, że trening będzie skuteczny. Nie do końca ważne jest które ćwiczenia na rzeźbę wykonywać, ale raczej w jaki sposób je należy realizować. To znaczy, ogólnie przyjęte zasady treningu na rzeźbę mówią, że ilość powtórzeń w seriach powinna być większa niż przy treningu na masę, z kolei przerwy między seriami muszą być krótsze. Dobrze jest też pamiętać, że większe partie mięśniowe potrzebują odrobinę więcej przerwy między seriami niż na przykład triceps. Skuteczny trening na rzeźbę powinien być powtarzany regularnie, najlepiej trzy razy w tygodniu. Nie wolno jednak się też przetrenowywać. Zwyczajnie mięśnie również potrzebują chwili na zregenerowanie się, inaczej może dojść w prosty sposób do kontuzji. W związku z tym najlepiej jest ćwiczyć co drugi dzień. Podczas ćwiczenia dobrze jest również pamiętać o systematycznym wysypianiu się. Okazuje się bowiem, że jest to czas najlepszy dla regeneracji mięśni.