Blog

Masa mięśniowa

Podwojenie masy mięśniowej to w sporej liczbie przypadków klucz do idealnej sylwetki. Jednak w celu osiągnięcia wybranego celu musimy właściwie wpływać na nasze ciało. Podstawowym z elementów jest dobrze dobrana dieta na masę mięśniową. Gdy jednak nie dysponujesz potrzebną wiedzy warto zwrócić się po wsparcie do dietetyka lub trenera osobistego. Oczywiście przed tym dobrym pomysłem jest zrobić przegląd żeby wziąć pod lupę wiedzę i umiejętności wybranej osoby.

Odpowiednie menu na wzrost masy mięśniowej powinna być bogata w białko. Dieta powinna być dostosowana indywidualnie zgodnie z potrzebami człowieka, który trenuje, powinna zawierać właściwą porcję makroskładników. Przy odpowiedniej diecie oraz ćwiczeniach powinien nastąpić przyrost masy mięśniowej bez większego przyrostu tkanki tłuszczowej.

W kulturystyce wyznacza się dwa główne okresy - czas wzrostu masy i później czas redukcji. Podczas tego drugiego okresu redukuje się niepotrzebną tkankę tłuszczową tak, żeby odkryć mięśnie, z tego powodu tak ważne jest aby w czasie okresu "masowania" wystąpił przyrost przede wszystkim masy mięśniowej, a nie tłuszczowej.

W celu doprowadzenia do właściwego przyrostu mięśni ważny jest odpowiedni trening siłowy. Trening powinien być wykonywany pod bacznym nadzorem znawcy tego tematu. który będzie nadzorował postęp nad technicznym wykonywaniem ćwiczeń.

Odpowiedni zestaw ćwiczeń powinien być tak ułożony żeby po każdej serii mogła nastąpić zaplanowana regeneracja. Cykl wykonywania ćwiczeń, który będzie wyłącznie uwzględniał wyczerpujące treningi może mieć skutek w postaci zniszczenia mięśni.

W czasie budowania masy mięśniowej z pomocą przychodzą różnorodne odżywki i suplementy. Pożądanymi podczas "masówki" staną się: białko, aminokwasy proste oraz złożone, a spośród suplementów właściwe będą witaminy w zwiększonych dawkach i odpowiednich kombinacjach. Odżywki najkorzystniej będzie zażywać według zaleceń swojego trenera.