Blog

Jak wyglądają początki ćwiczeń na siłowni

Każdy szanujący się miłośnik kulturystyki musiał kiedyś zacząć swoją przygodę ze sportem. Teraz może na to patrzyć z lekkim zażenowaniem lub uśmiechem. Ilość błędów jakie się popełnia w pierwszym okresie fascynacji treningiem siłowym jest zaskakująca. Zbyt duże ciężary, brak prawidłowej diety czy zbyt dynamiczne przejście do zaawansowanej suplementacji. W obecnych czasach, w dobie wszechobecnego internetu o pomyłki wcale nie jest trudniej. Duża ilość poradników na internetowych portalach czy forach, z często wykluczającymi się poradami, powoduje zamieszanie w głowie początkującego adepta siłowni. A tak prawdę mówiąc, trening na siłowni dla początkujących powinien podlegać tylko paru, łatwym regułom. Po pierwsze obciążenia treningowe muszą być dopasowane do naszych naturalnych predyspozycji, niewiarygodnie łatwo jest się przećwiczyć na tym etapie rozwoju kulturystycznego. Dawkowane obciążenia muszą być równomiernie rozłożone dla naszego organizmu, nie powinno się pomijać żadnej grupy mięśni. I koniecznie trzeba pamiętać, że niektóre partie możemy trenować częściej, na przykład brzuch, innym powinniśmy dać chwilę na zregenerowanie się. Oprócz treningów, należy zwrócić baczną uwagę na sposób odżywiania. Organizm poddany ciężkiemu treningowi potrzebuje znacznych ilości białek i węglowodanów. Oprócz tego trzeba go wspomagać odpowiednim zestawem suplementów. Najlepiej tych przetestowanych i pochodzących od renomowanych producentów. Unikać lepiej suplementów z niesprawdzonych źródeł, których zażycie może przynieść bardzo poważne konsekwencje dla naszego organizmu.