Blog

Idealny trening na siłowni

Zdrowy styl życia to bardzo istotna sprawa, aby nie tylko szczycić się ładną sylwetką, ale także odpowiednim samopoczuciem na długie lata. Oprócz skonstruowania zdrowej diety, niezmiernie istotna jest także aktywność fizyczna. Okazuje się, że jedną z najlepszych opcji jest trening w fitnessclubie. Przede wszystkim, trzeba podkreślić, że jest to opcja odpowiednia dla każdego, bez względu na płeć, wiek, umiejętności czy cele sylwetkowe. Dlatego też, na siłownie chętnie zapisują się nie tylko panowie, ale również i kobiety. Na siłowni dostępnych jest dużo maszyn, które pozwalają na trening kardio oraz interwałowy. Największe korzyści można osiągnąć jednak, wybierając trening siłowy na wolnych ciężarach. Trening siłowy niesie wiele korzyści, na przykład wzmocnienie muskulatury, wytrzymałości i siły. Najczęściej sądzi się, że ćwiczenia siłowe to domena mężczyzn, natomiast coraz częściej po ciężary sięgają także kobiety. Okazuje się bowiem, że trening siłowy również może wyszczuplać, nie trzeba więc co obawiać się nadmiernego przyrostu masy mięśniowej pośród kobiet, ponieważ jest to zwyczajnie niemożliwe ze względu na uwarunkowania płci. W przeciwieństwie do pozostałych aktywności, trening siłowy pozwala na spalanie tłuszczu przy jednoczesnym wzmacnianiu wszystkich partii mięśniowych. Oznacza to, że w rezultacie ciało staje się bardziej jędrne i wyrzeźbione, tworzy się więc upragniona sylwetka. Najkorzystniejszym treningiem na siłowni dla rozpoczynających przygodę z siłownią jest trening całego ciała. Takie ćwiczenia opierają się na trenowaniu zarówno dużych partii mięśniowych, a więc pleców, mięśni pośladkowych, klatki piersiowej i nóg, jak i też mniejszych takich jak biceps czy triceps. Indywidualnie należy dobrać ciężar i liczbę serii, w zależności od indywidualnych możliwości. Taki trening dobrze jest wykonywać trzy razy na tydzień.