Blog

Full Body Workout

Gdy chcemy osiągnąć wymarzoną sylwetkę, musimy połączyć systematyczną aktywność fizyczną wraz z odpowiednią dietą - taką, w której przeważają białka i tłuszcze kosztem prostych węglowodanów. Następnie możemy zacząć rzeźbić swoje ciało, jednak pamiętajmy, że przypadkowo wykonywane ćwiczenia nie na wiele się zdadzą. Dużo lepiej jest skorzystać z porad profesjonalnego trenera personalnego, który poradzi nam jak ćwiczyć na rzeźbę, od czego zacząć by się nie przeforsować i nie zrazić do ćwiczeń, a osiągnąć wymarzony efekt pięknego ciała. 

Trening FBW czyli Full Body Workout to trening siłowy całego ciała z wykorzystaniem wolnych ciężarów. Jest to bardzo ciekawy program ćwiczeń, który dodatkowo nie jest bardzo czasochłonny ani przeciążający. Konieczne jest w nim bowiem to, aby po każdym dniu treningu następował dzień odpoczynku. FBW wykonuje się ćwicząc po jednym ćwiczeniu na każdą grupę mięśni określoną liczbę powtórzeń. Zasadniczo rozpoczyna się ćwiczenia od ćwiczeń największych partii mięśniowych, na najmniejszych kończąc. W ten sposób można trenować podczas jednego treningu: Nogi, plecy, klatkę piersiową, triceps, biceps i brzuch. Jest to zestaw ćwiczeń umożliwiający uniknięcia monotonii. 

Jedną z mało docenianych zalet FBW jest nie tyle jej efektywność, co możliwość poznania własnego ciała podczas ćwiczeń. Trenując każdą grupę mięśni z osobna dokładnie wyczuwamy swoje możliwości, swoją efektywność i czujemy każdy swój mięsień - to przyda nam się podczas kolejnych, bardziej zaawansowanych treningów.